ویتالورژ

سایت بزرگ و بی نظیر لوتالورژ

ویتالورژ

سایت بزرگ و بی نظیر لوتالورژ

خواص و مضرات ارزن وحشی خوراکی دم روباهی پوست کنده برای نوزاد و قناری

ارزن

ارزن ،ارزن چیست،ارزن چیست ویکی پدیا،ارزن چیست،زهی ارزن چیست،خاصیت ارزن چیست،ارزن انگشتی چیست،دانه ارزن چیست،گیاه ارزن چیست،خواص ارزن چیست،معنی ارزن چیست

ارزن

به گزارش سایت جسارت ارزنها گروه کوچکی از گونه‌های دانه‌دار غلات کامل هستند که در نواحی خشک به ویژه در آسیا و آفریقا به خوبی رشد می‌کنند. ارزنها یک دانه باستانی محسوب می‌شوند که از 10000 سال پیش در آسیای شرقی کشت می‌شده اند. انواع مختلفی دارد که انواع مرواریدی و انگشتی از معروف‌ترین آن‌ها می‌باشند. اگرچه ارزنها اغلب به عنوان غذای پرندگان محسوب می‌شود، ولی فقط مخصوص آن‌ها نیست و به عنوان یکی از غلات خوشمزه جهت تهیه انواع متنوعی از غذاها در بسیاری از کشورها به ویژه چین، آفریقا و هند کاربرد دارد. ارزنها در طول سال موجود هستند و از نظر اندازه کوچک بوده و شکل گردی دارد که به رنگ‌های سفید، زرد کم رنگ، قهوه‌ای، خاکستری یا بنفش دیده می‌شود. ارزنها از نظر طعم، شیرینی ملایمی داشته و حاوی هزاران ماده مغذی مفید است و بیش از یک سوم جمعیت جهان از آن تغذیه می‌کنند.در این مطلب از سایت جسارت می خواهیم در مورد ارزنها صحبت کنیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما عزیزان را جلب کند.

ارزن چیست

این دانه غله ای دارای دانه‌های کروی شکل است. این دانه می‌تواند به رنگ‌های زرد، سفید یا قهوه‌ای باشد. جوانه این دانه مانند ذرت نسبت به اندازه دانه غله بزرگ است. این دانه شبیه به گاورس است و به عنوان غذای پرندگان استفاده می‌شود. در برخی از نقاط جهان آن را مانند برنج می‌پزند. به خاطر نوع ماتریکس پروتئین نشاسته این دانه تحت نور می‌تواند کدر، شفاف و نیمه شفاف باشد. این دانه حاوی آهن است.

تفاوت ارزن و گاورس

با اینکه این دانه و گاورس بسیار به هم شباهت دارند ولی از نظر ترکیبات غذایی یکسان نیستند و نوع نشاسته آن ها با هم فرق دارد. مثلا نسبت نشاسته در گاورس بیش از این دانه می باشد و نسبت سلولوز در ارزن بیش از گاورس است یا روغن دانه های گاورس سبک تر از روغن دانه های ارزن است و مواد معدنی ارزن بیش از مواد معدنی گاورس است.

ارزش غذایی ارزن

مواد مغذی این دانه شامل 15 درصد پروتئین، مقادیر بالای فیبر، ویتامین‌های B کمپلکس (نیاسین، فولاسین و ریبوفلاوین)، مواد معدنی آهن، منیزیم، فسفر، منگنز، پتاسیم، کلسیم و روی، آمینواسیدهای ضروری متیونین، لسیتین و ویتامین A و غنی از فیتوکمیکال‌هایی مثل اسید فیتیک می‌باشد. این دانه حداقل آلرژی‌زایی و بیشترین هضم را دارا است. این دانه یک ماده بدون گلوتن است که می‌توان آن را برای بیماران سلیاکی مورد استفاده قرار داد. همچنین این دانه به عنوان یک منبع پرانرژی و حاوی مواد مغذی بالا برای ورزشکاران و بچه‌ها محسوب می‌شود و در صورت ترکیب با حبوبات منبع عالی پروتئین می‌باشد که مخصوصاً برای افراد دارای رژیم گیاه‌خواری ایده‌آل است. در طب سنتی بیان شده که این دانه از نظر طبیعت، حرارتی خنک‌کننده دارد و دارای ویژگی‌های ضد افسردگی و بی‌خوابی، آرامش‌بخشی، ضد قارچ، دافع بلغم، چربی خون و اخلاط سینه می‌باشد، قابض بوده و آرد آن درمان کننده اسهال صفراوی است و همچنین موجب تنظیم حرارت بدن می‌گردد. سوپ ارزن در استفراغ و سوءهاضمه مفید است و همچنین استفاده منظم از سوپ آن برای ویار و تهوع بامدادی می‌تواند موثر باشد.

ارزن و سم زدایی از بدن

آنتی اکسیدان‌های بسیاری در این دانه وجود دارند که علاوه بر تاثیر مفیدشان در خنثی کردن رادیکال‌های آزاد (که می‌توانند باعث سرطان شوند) می‌توانند سموم دیگر را نیز از بدن دفع کنند، مانند سمومی که در کلیه و کبد شما هستند. کورستین، کورکومین و اسید الاژیک و دیگر ترکیبات مفید می‌توانند از طریق افزایش دفع مناسب و بی اثر کردن فعالیت آنزیمی در آن اندامها، بدن شما را از هرگونه عوامل خارجی و سموم پاکسازی کنند.

خواص ارزن برای بیماری های قلبی و دیابت و سرطان

اگرچه انواع جو به عنوان محافظت کننده قلب شناخته شده است، ولی این دانه یکی از غلاتی است که دارای همان ویژگی‌ها می‌باشد، غلات کامل منابع اصلی فیبر هستند و بر طبق شواهد افرادی که بالاترین دریافت فیبر رژیمی را داشته‌اند در مقایسه با افراد مصرف کننده حداقل فیبر، 29 درصد ریسک پایین CVD را داشتند، ولی این اثرات مفید فقط مربوط به فیبر نیست، بلکه غلات کامل از نظر مواد معدنی، آنتی‌اکسیدان‌ها، لیگنان‌ها و دیگر فیتونوترینت‌ها نیز غنی هستند.همان‌طوری که ذکر شد این دانه از منابع غنی منیزیم می‌باشد و یک فنجان ارزن پخته، 19 درصد منیزیم مورد نیاز روزانه بدن را تأمین می‌کند. مطالعات نشان داده‌اند که منیزیم باعث کاهش فشارخون گشته و حملات قلبی را مخصوصاً در افرادی که مبتلا به آترواسکلروزیس هستند کاهش می‌دهد. همچنین منیزیم باعث کاهش شدت تنگی نفس و تکرر حملات میگرنی می‌گردد. ترکیباتی همچون اسیدهای چرب غیراشباع (PUFA)، الیگوساکاریدها، استرول‌های گیاهی و استانول‌ها و ویتامین B3 موجود در این دانه باعث کاهش کلسترول می‌شوند. غلات کامل همچنین منابع مهم رژیمی آنتی‌اکسیدان‌های محلول در آب، محلول در چربی و غیرمحلول هستند، آنتی‌اکسیدان‌های غلات شامل ویتامین A، سلنیوم

بیشتر بخوایند :

سه نما


درمان التهاب سینوسی با چای زنجبیل



درمان التهاب سینوسی با چای زنجبیل

چای زنجبیل داغ یکی دیگر از داروهای موثر برای عفونت های سینوس است. پنج دقیقه در یک فنجان آب جوش یک زنجبیل تازه ریخته. سپس یک لیمو کمی و یک قاشق چای خوری عسل برای این چای اضافه کنید تا آن را شیرین کنید. نوشیدن این نوشیدنی 2-3 بار در روز. چای زنجبیل دارای بسیاری از خواص ضد باکتری و ضد التهابی است و در درمان بسیاری از بیماری ها موثر است.
درمان التهاب سینوسی با چای Fenugreek

نوشیدن چای داغ Fenugreek می تواند در از بین بردن احتقان بینی مفید باشد و می تواند عفونت سینوسی را بهبود بخشد. 2 قاشق چای خوری بذرهای زنجفیلی را در یک کاسه کوچک از آب به مدت 10 دقیقه بگذارید و تخم مرغ را خیس کنید. چای خود را آماده کرده و یک قاشق چای خوری عسل به آن اضافه کنید. این نوشیدنی گرم ضد التهابی است و باعث کاهش تراکم بینی و درد در گونه ها و پیشانی ها می شود.
درمان التهاب سینوسی با ادویه

فلفل قرمز هندی در درمان عفونت سینوس موثر است. کپسایکین یک عنصر قوی در فلفل قرمز است که به حرارت و حرارت بدن کمک می کند تا گرفتگی سینوس ها و بینی را باز کند. شما می توانید برخی از چیلی را به غذا و سوپ خود اضافه کنید. نوشیدن یک فنجان آب گرم حاوی یک قاشق چایخوری از پودر فلفل قرمز هند نیز در درمان سینوزیت موثر است.
درمان التهاب سینوسی با اکالیپتوس

مایع معطر و روغن مایع اکالیپتوس در درمان عفونت های سینوسی بسیار مفید است. روغن اوکالیپتوس به عنوان یک ضد انعقاد عمل می کند و التهاب را کاهش می دهد. هفت تا هشت قطره از این روغن معطر را در یک دستور غذا یا یک فنجان آب جوش و استنشاق اضافه کنید تا به کاهش التهاب انسداد دستگاه تنفسی و سینوس ها کمک شود. علاوه بر استنشاق، چند قطره روغن اوکالیپتوس در بینی و پیشانی قبل از خواب، به علت خواص آرام بخش و ضد التهابی آن، کاهش درد و از دست دادن عفونت سینوسی را ایجاد می کند که منجر به خواب آلودگی شما می شود تمام شب.
درمان التهاب سینوسی با سیر

سیر دارای خصوصیات ضد باکتری است و می تواند برای درمان عفونت های سینوسی استفاده شود. این درمان برای افراد مبتلا به سینوزیت مزمن بسیار مفید است و جویدن یک یا دو کلم سیر خام با معده خالی، بدون شک یکی از مؤثرترین راههای درمان خانگی برای درمان عفونت سینوس است. شما همچنین می توانید برخی از سیر تازه خرد شده را به آب جوش آورده و آن را وارد کنید. سیر در طبیعت به عنوان آب مروارید طبیعی شناخته می شود و با باز کردن بینی کمک می کند تا مخاط را روشن کند.
علائم التهاب سینوسی

علائم اصلی سینوزیت عبارتند از فشار و درد در سینوس ها (در قسمت های مختلف صورت یا پشت چشم ها). عفونت شدید باعث تخلیه تخلیه زرد یا سبز از بینی، گلودرد، سردرد، تب و خستگی می شود.
پیشگیری از التهاب سینوسی

ممکن است نتوانید کاملا از سینوزیت جلوگیری کنید، اما راه هایی برای جلوگیری از آن وجود دارد: سیگار نکشید، اجتناب از محیط خشک، کمک به مرطوب کننده، نوشیدن مقدار زیاد مایعات، درمان آلرژی های مزمن برای جلوگیری از سینوزیت.

التهاب پلک و بیماری گریوز

التهاب پلک و بیماری گریوز

بیماری گریوز یک اختلال غدد درون ریز است که سبب پرکاری تیروئید می شود. این وضعیت می تواند باعث شود که تیروئید سلول ها را به اشتباه برای مبارزه با عفونت در چشم وجود نداشته باشد. آنتیبادی هایی که آزاد می شوند موجب تورم و التهاب در چشم می شوند. یک گروه از درمانهای گریوز در دسترس است مانند تریروئید و داروهای مختلف.التهاب پلک و بافر

Image result for ‫توضیحات التهاب پلک‬‎


برخی افراد باکتری های بیشتری در داخل و اطراف چشم و پلک دارند. این باکتری ها می توانند وضعیتی بافر را ایجاد کنند. افراد مبتلا به Bflrrit معمولا پلک ها و ریش های بزرگتر را در اطراف پلک های خود دارند. برخی از افراد مبتلا به پلک زدن، پلک های دردناک و دردناک دارند. کوسه ای یک بیماری مزمن است که شفا ندارد. در عوض، نشانه هایی وجود دارد که ظاهر می شوند و ناپدید می شوند. گرم کردن، تمیز کردن هر گونه لوازم و تمیز کردن پلک ها مفید خواهد بود. متخصص چشم یا opthometrist ممکن است آنتی بیوتیک را تجویز کند. گاهی اوقات، بلفاریت با عفونت شدیدتر می شود. اگر یک عفونت بلخریت شدیدتر از سابقش باشد، یا اگر درد بیش از حد شدید باشد، مطمئن شوید که یک متخصص را فرا بگیرید.


التهاب پلک و ملتحمهکنجکونتیکیت یا چشم صورتی عفونت چشم است که در ملتحمه چشم اتفاق می افتد. این ناحیه به طور کامل تمیز و نازک است و دارای یک بافت نازک است که پلکها و چشمها را پوشش می دهد. افراد مبتلا به این بیماری معمولا چشم صورتی یا قرمز دارند و ممکن است درد، خارش و تورم پلک داشته باشند. تا زمانی که شایعترین نوع بیماری ملتحمه نیست، این عفونت ویروسی است که پس از 7 تا 10 روز از بین می رود. در حالی که عفونت باکتریایی نیز به این نوع تورم منجر می شود. به ندرت آلرژی یا محرک هایی نظیر عطر می تواند مشکلات را برای چشم ایجاد کند. نگه داشتن گرم می تواند درد را کاهش دهد. همچنین، مردم باید به موارد زیر توجه کنند: چشمان را بدون لوازم آرایشی پاک کنید. با لمس کردن چشمها مالش ندهید. برای جلوگیری از انتقال عفونت ها، دست های خود را مرتب نگه دارید.